Tăcerea duplicitară a Generarilor cu Stele Politice pe umeri

Obediența și Complicitatea Reprezentanților din ministerele Structurilor de Ordine Publică, Siguranță Națională și Apărare (SAOPSN) Trădează Drepturile Militarilor

Pe umerii generalilor și înalților demnitari din structurile de Ordine Publică, Siguranță Națională și Apărare (SAOPSN) – inclusiv din Ministerul Apărării Naționale (MApN), Ministerul Afacerilor Interne (MAI), Serviciile de Informații etc. – străluceau odată stelele ierarhiei, simboluri ale onoarei, loialității și datoriei față de Patrie și față de camarazii de arme.

În ultimii ani, sentimentul datoriei față de camarazi s-a diluat, iar stelele de pe umerii acestor generali din vârful ierarhiei, au devenit pentru mulți "stele politice", prin avansări înainte de termen, numiri directe și prelungiri ale interimatelor la conducerea direcțiilor în care "bugetele" sunt "administrate".

Sub presiunea reformei pensiilor de militare și a deciziilor Curții Constituționale a României (CCR), aceste "stele" par să reflecte mai degrabă o aservire convenabilă și oportunistă față de clasa politică, decât o apărare fermă a drepturilor camarazilor aflați în dificultate. 

Tăcerea lor asurzitoare, în fața manevrelor guvernamentale privind restituirea impozitului reținut neconstituțional, nu este doar o lipsă de acțiune, este o complicitate tacită care trădează încrederea și sacrificiul celor care au servit statul și în acelasi timp înseamnă și abandonul loialității față de camarazii aflați în dificultate și față de legea pe care au jurat să o respecte și să o apere.

Obediența Oportunistă: Când Prioritatea e Politica, nu Datoria 

Este de neînțeles cum liderii militari și de rang înalt din structurile SAOPSN, a căror misiune esențială ar trebui să fie apolitică și dedicată legalității, aleg oportunismul în detrimentul apărării drepturilor fundamentale ale rezerviștilor.

Deși Guvernul a acționat rapid pentru a pune în acord Codul Fiscal cu Decizia CCR nr. 724/2024 (eliminând impozitul progresiv pe viitor și reintroducând cota unică de 10%), mecanismul legislativ se blochează exact la capitolul esențial: restituirea sumelor reținute neconstituțional din pensiile de serviciu, începând cu 1 ianuarie 2024 si astfel se transformă într-o forma legalizată de furt, din veniturile rezerviștilor militari.

Faptul că finanțările restante către partidele politice, aprobate prioritar prin lege, par să aibă o cale mai rapidă către plată decât despăgubirile obligatorii stabilite de justiție ar fi trebuit să provoace o revoltă a onoarei în rândul elitelor din SAOPSN. Generalii și șefii de structuri ar fi trebuit să fie primele voci care să ceară respectarea integrală a unei decizii "general obligatorii" a CCR. 

În schimb, observăm o liniște suspectă și o aservire toxică față de factorul politic, care ignoră drepturile camarazilor din sistemul lor, mai ales când acestea sunt și recunoscute prin decizii Constituționale, legea supremă.

Retragerea Actului Normativ: O Strategie de amânare Cinică și Imorală

Retragerea proiectului de act normativ care viza reglementarea mecanismului de restituire a impozitului progresiv a confirmat o strategie îngrijorătoare a guvernanților: evitarea impactului bugetar major prin amânarea adoptării unei soluții legislative.

Această întârziere strategică se bazează pe o presupunere cinică, la care reprezentanții Caselor Sectoriale de Pensii (aflate sub coordonarea acestor ministere) subscriu:

 * Inerția Rezerviștilor: Se speră că rezerviștii, deși sunt beneficiari ai deciziei CCR care impune despăgubirea ex\ officio (din oficiu), nu cunosc procedurile și nu se vor adresa masiv instanțelor, micșorând astfel impactul bugetar, printr-o interpretare cinică și imorală.

 * Miza pe Prescripție: Cel mai grav aspect este că, în așteptarea unei legi promise de despăgubire, mulți rezerviști riscă să depășească termenul de prescripție de 3 ani în care puteau formula acțiuni în instanță pentru recuperarea banilor. Lipsa legii de aplicare, combinată cu pasivitatea Casei Sectoriale, lasă poarta deschisă pentru excepții procedurale.

Deși o hotărâre precum cea a Tribunalului București a demonstrat că instanțele admit cererile de restituire (plus actualizare cu indicele de inflație și dobândă penalizatoare), respingând pe bandă excepțiile Caselor de Pensii - acest lucru nu scutește guvernanții de obligația de a reglementa restituirea din oficiu, așa cum cere CCR.

Un Apel la Demnitate și Acțiune

Tăcerea elitelor din SAOPSN, care ocupă funcții de comandă și control, este o pată neagră pe blazonul lor. Loialitatea lor trebuie să fie față de lege, Constituție și personalul din subordine. Prin pasivitatea lor, generalii și înalții demnitari girează strategia guvernamentală de a transforma o obligație legală de despăgubire într-o povară individuală de recuperare prin instanțe.

Este momentul ca acești lideri să își reamintească jurământul și să susțină public și ferm aplicarea imediată și integrală a Deciziei CCR. În caz contrar, ei rămân niște funcționari cu stele, ale căror interese se aliniază mai degrabă cu oportunitățile politice, decât cu drepturile legitime ale celor care și-au dedicat viața Siguranței Naționale și Apărării.

Rezerviștii, pe de altă parte, nu trebuie să aștepte: Dreptul la despăgubire, deși stabilit de CCR, trebuie revendicat activ în fața instanței înainte ca termenul de prescripție să fie depășit.

P.S. Tăcerea se Extinde: De la Impozite suplimentare la Drepturi Legale Amânate sau Anulate
Tăcerea asurzitoare a elitelor din structurile de Ordine Publică, Siguranță Națională și Apărare (SAOPSN) nu se oprește, din păcate, la chestiunea restituirii impozitului progresiv neconstituțional. Această inacțiune subliniază un model de obediență politică extinsă, observabilă și în cazul altor drepturi legitime, fie ignorate, fie eliminate arbitrar.

Soldele Compensatorii: Un Drept Eliminat Fără Voci de Apărare
Un exemplu grăitor de aservire politică este absența oricărei poziții publice sau demers ferme din partea înalților demnitari și generali ai SAOPSN privind eliminarea soldelor compensatorii la trecerea în rezervă.
Aceste solde nu erau un capriciu, ci o formă de compensare legiferată pentru specificul profesiei militare, care impune plecarea din sistem la vârste mult mai mici decât în sistemul civil. În timp ce o formă de compensare similară se regăsește încă la multe alte categorii profesionale, eliminarea ei pentru militari, polițiști și personalul din structurile de securitate a fost acceptată cu o resemnare uimitoare de către liderii de resort. Tăcerea lor a validat o decizie politică ce a ignorat sacrificiul și restricțiile de drepturi impuse militarilor activi.

Contribuția la Sănătate (CASS): O Abordare Dublă, Neconstituțională
O altă palmă dată statutului militar și legii vine din inventarea și menținerea unor contribuții de asigurări sociale de sănătate (CASS) reținute din pensiile militare.
Aici, contradicția este flagrantă și nu a întâmpinat nicio opoziție reală din partea factorilor de decizie din SAOPSN:
 * Legea Organică vs. Codul Fiscal: O lege organică privind Statutul Cadrelor Militare și a polițiștilor stipulează clar că asistența medicală este gratuită pentru aceste categorii profesionale (inclusiv pentru membrii de familie), ca o recunoaștere a condițiilor speciale de serviciu.
 * Dubla Impunere: Prin reținerea CASS din pensii, statul obligă, de facto, o categorie profesională să plătească pentru un serviciu pe care o lege specială, cu forță superioară, îl declară gratuit. Acest lucru reprezintă o formă de dublă impunere și o ignorare a statutului special al militarilor și polițiștilor, subordonând o lege organică unor prevederi fiscale simple.
Acceptarea tacită a acestor abuzuri – de la eliminarea soldelor compensatorii la impunerea CASS-ului – demonstrează că prioritățile vârfurilor ierarhice din structurile de forță sunt fundamental aliniate cu interesele de moment ale finanțelor publice și ale politicienilor, nu cu respectarea cuvântului dat prin lege și apărarea demnității personalului.
Aceste stele par să fi uitat că datoria lor este față de statul de drept, nu față de cel care le-a semnat numirea.

Comentarii

  1. Vă salut,

    Un model de "solicitare" (probabil că se cheamă "cerere de chemare în instanță", dar nu sunt sigur de asta deoarece nu sunt foarte familiarizat cu procedurile judiciare) pentru recuperarea sumelor reprezentând diferența dintre impozitul reținut de CPS-uri și cât ar fi trebuit să se rețină din pensiile militare de stat în perioada 01.01.2024 - 30.01.2025, așa cum a decis CCR prin Decizia nr. 724/2024, a fost publicat de domnul Claudiu Marin la adresa:

    https://www.huhurez.com/2025/10/actiunile-in-instante-cea-mai-sigura.html?showComment=1760098994058#c110487600630941586

    Redau în continuare comentariul respectiv, deoarece ar putea fi util multor pensionari militari pensionați înainte de 15.09.2017:

    Claudiu Marin (10 octombrie 2025 la 15:23):

    Domnule președinte al Tribunalului.......

    Subsemnatul ----------....... cu domiciliul in........................., pensionar militar din anul....., in contradictoriu cu CPS a ......., cu sediul social in București, str............., formulez:

    Acțiune in despăgubire pentru obligarea CPS a....să restituie impozitul progresiv reținut in perioada 01 01 2024 - 30 01 2025

    In fapt, in baza art. 101 din Legea nr. 227/2015, modificat prin Legea nr. 282/2023, incepând cu data de 01 01 2024, CPS a.... ....mi-a reținut din pensie un impozit suplimentar, peste cel de 10% existent anterior, așa cum rezultă din cele 2 Taloane de pensie succesive, pe lunile decembrie 2023 și ianuarie 2024, pe care le anexez in copie la prezenta acțiune.
    Decizia CCR nr. 724/2024, publicată in MO din 31 01 2025, a constatat că modificarea articolului 101 din Codul Fiscal prin Legea nr. 2822023 este neconstituțională si a precizat ca repararea prejudiciului pricinuit beneficiarilor se va realiza ex officio. De altfel, prin OUG nr. 11/2025, art. 101 din Codul Fiscal a fost pus in acord cu Decizia nr. 724 /2024 a CCR.
    De asemenea, solicit ca suma restituită să fie indexată cu rata inflatiei la care să se adauge dobânda penalizatoare pînă la data restituirii obligației
    In drept, art. 101-105 din Legea nr. 223/2015, art, 101 din Legea nr. 227/2015. modificat prin OUG nr. 11/2025, Decizia CCR nr 724/2024
    Depun in copie 2 taloare de pensie
    Depun prezenta in doua exemplare pentru a fi comunicată și pârâtei

    Data Semnatura


    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Observații:
    1. Cererea mai trebuie puțin editată.
    2. Doar pensionarii militari pensionați înainte de 15.09.2017 sunt îndreptățiți să depună o astfel de cerere, deoarece doar lor le-a fost diminuată pensia militară de stat netă prin reținerea de impozit suplimentar ca urmare a impozitării progresive și prin supraimpozitare ca urmare a aplicării în bătaie de joc a legii de către CPS-uri.
    3. În cazul în care cineva este interesat de un calculator dedicat strict pentru aflarea sumelor de recuperat, îl rog să scrie un mesaj și va fi publicat un astfel de calculator.

    Cu respect,
    APV_rz

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Schimbare de paradigmă la CCR – De la anatema asupra pensiilor militare la protecție constituțională – De ce, acum?

Pensiile militare - Concluzii, Scenarii și Simulări în raportul Băncii Mondiale

Pensiile militare și lecția Constituției